środa, 20 października 2010

„Trzeba popierać wszystkich tych, którzy znajdują w sobie odwagę do walki wyborczej”

Czy mieszkańcy Witebska złożyli swoje podpisy pod listami poparcia jakiegoś kandydata? Odpowiedź na to pytanie szukała wśród przechodniów korespondentka Radia Svabody. 

Korespondentka: Czy podpisali państwo listę poparcia któregoś z kandydatów? Jeżeli tak, to czym się państwo kierowali decydując o wyborze kandydata?

Przechodzień: Podpisujemy się pod każdym nazwiskiem, tak by było jak najwięcej kandydatów. Co za tym idzie podpisujemy się również pod kandydaturą Aleksandra Łukaszenki!

Dziewczyna: Za Uładzimirem Niakliaeuem. Dlatego, że podoba mi się jego program. To wykształcony człowiek, podobają mi się jego propozycje dotyczące przyszłości młodych ludzi.

Kobieta: Podpisałam się na listach czterech kandydatów, wszystkich grup inicjatywnych, które do mnie dotarły. I uważam, że należy się podpisywać pod każdym, kto znajduje w sobie odwagę do brania udziału w walce o fotel prezydenta w najbliższych wyborach.

Korespondentka: A czy państwo podpisali się pod jakimś nazwiskiem?

Chłopak: Nie, nie podpisałem się. A po co? Mnie się i tak dobrze żyje, bez tego wszystkiego. Ja się polityką w ogóle nie zajmuję.

Kobieta: A ja podpisałam się pod wszystkimi opozycyjnymi kandydatami. Niech walczą! I ciągle mam nadzieję, że zapadnie taka polityczna decyzja ze strony polityków,  że przy zakończeniu zbierania podpisów lub po rejestracji, wyłoni się jeden wspólny kandydat. Bardzo na to liczę!

Starsza pani: Jak powiedział sam nasz prezydent: „dajcie szansę wszystkim!”. I dlatego każdemu, kto do mnie przyjdzie, podpiszę listę. Niech będzie większy wybór!

Przechodzień: Podpisałem się praktycznie pod wszystkimi nazwiskami, oprócz jednego – Łukaszenki. Po to, żeby ludzie mieli możliwość z wielu kandydatów wybrać jednego, swojego. Najbardziej ze wszystkich kandydatów odpowiada mi Sannikau-za to, że wcześniej był w rządzie, ale zrezygnował po referendum – to pokazuje go jako uczciwego urzędnika. Jego plusem jest to, że ma doświadczenie na rządowych stanowiskach i że jest euro-entuzjastą. 

Dziewczyna: Podpisałam się na listach Witala Rymaszeuskiego i Jarosława Romańczuka. Aha, i jeszcze Ryhora Kastusioua. Mogę się również podpisać pod kandydaturą Sannikaua. Dlatego, że odpowiada mi jego program, jednak nie popieram wszystkich. Jednak najważniejsze jest to, że nie podpisuję się pod Łukaszenką. To zasadnicza kwestia.

20 października 2010, 6:33, Radio Svaboda

Artykuł można przeczytać tutaj

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz