wtorek, 18 stycznia 2011

Mikoła Statkiewicz przesłał ojcu pocztówkę

Ojciec aresztowanego, byłego kandydata na prezydenta Białorusi Mikałaja Statkiewicza, Wiktar Paulawicz Statkiewicz otrzymał pocztówkę od syna. 19 stycznia ojciec kandydata skończy 85 lat, syn złożył mu w ten sposób życzenia urodzinowe.

Wiktar Statkiewicz powiedział:

"Wiecie, rozpłakałem się. Ja się tak o niego martwię. Mikoła złożył mi życzenia i przepraszał, że nie jest tu ze mną... Powiedziałem swojemu starszemu synowi, żeby nie przyjeżdżał teraz na Białoruś, bo jeszcze i jego aresztują. W końcu też oglądałem ten film na BT. Wiem o jakim Saszy w nim była mowa. To jeden znany prowokator. Mieszka na Ukrainie. A gdy starszy syn przyjedzie, to oni zrobią nową prowokację. Czego się można spodziewać od takiej władzy? Ja w czasie wojny wiele przeżyłem... nawet mnie prowadzili na rozstrzelanie, a mój ojciec mnie zakrył własnym ciałem... ale wtedy nasze czołgi były już pod Słuckiem. Teraz myślę, że nawet faszyści tak nie szykanowali ludzi, jak ci...

Wiem, że syn w więzieniu głoduje. Jestem pewien, że mogą go karmić tylko na siłę, żeby nie umarł, bo on sam się nie złamie. Dlatego bardzo się o niego martwię. Dostaję teraz sporo listów i pocztówek od różnych ludzi. Nawet się nie spodziewałem takiego wsparcia. Daj Boże, żeby wszystko było w porządku".

18 stycznia 2011, 17:26, Liubou Lunjowa, Narodnaja wola

Artykuł można przeczytać tutaj

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz